Hari Keputeraan KDYMM Tuanku Sultan Kedah yang ke-88

17 01 2016
Hari Keputeraan KDYMM Tuanku Sultan Kedah yang ke-88

Daulat Tuanku

Patik Merafak Sembah Setinggi-tinggi Tahniah Sempena Hari Keputeraan

Kebawah Duli Yang Maha Mulia Al Sultan Almu’tasimu Billahi Muhibbuddin Tuanku Alhaj Abdul Halim Mua’dzam Shah Ibni Almarhum Sultan Badlishah

Pada hari Ahad, 17 Januari 2016, bersamaan 07 Rabiulakhir 1437 H

D.K., D.K.H., D.K.M., D.M.N., D.U.K., D.M.K., D.K. (Kelantan), D.K. (Pahang), D.K. (Selangor), D.K. (Perlis), D.K. (Negeri Sembilan), D.K. (Johor), D.K. (Terengganu), D.K. (Perak), D.K. (Brunei), D.P. (Sarawak), D.U.N.M., S.P.M.K., S.S.D.K., D.H.M.S., D.G.M.K., Grand Cordon of The Order of the Rising Sun of Japan, Bintang Maha Putra Adiprana (Indonesia), Order of the Rammata Thailand, Honourable Knight Grand Cross Order of the Bath of U.K., Asso. Knight Order of St. John.

SULTAN NEGERI KEDAH DARUL AMAN

Semoga Allah SWT lanjutkan usia Tuanku

Ikhlas dari Patik Rakyat Negeri Kedah Darulaman…





Rindu Alor Setar

18 04 2015

Entah berapa lama sudah kutinggalkan Alor Setar. Rasanya terakhir Hari Raya Puasa tahun lepas dan itu pun tiga hari sahaja. Bila teringat, pasti saya akan tonton video ini di youtube.

 

 

 





Hari Keputeraan KDYMM Tuanku Sultan Kedah yang ke-86

19 01 2014
Hari Keputeraan KDYMM Tuanku Sultan Kedah yang ke-86

Daulat Tuanku

Patik Merafak Sembah Setinggi-tinggi Tahniah Sempena Hari Keputeraan

Kebawah Duli Yang Maha Mulia Al Sultan Almu’tasimu Billahi Muhibbuddin Tuanku Alhaj Abdul Halim Mua’dzam Shah Ibni Almarhum Sultan Badlishah

Pada hari Ahad, 19 Januari 2014, bersamaan 17 Rabiulawal 1435 H

D.K., D.K.H., D.K.M., D.M.N., D.U.K., D.M.K., D.K. (Kelantan), D.K. (Pahang), D.K. (Selangor), D.K. (Perlis), D.K. (Negeri Sembilan), D.K. (Johor), D.K. (Terengganu), D.K. (Perak), D.K. (Brunei), D.P. (Sarawak), D.U.N.M., S.P.M.K., S.S.D.K., D.H.M.S., D.G.M.K., Grand Cordon of The Order of the Rising Sun of Japan, Bintang Maha Putra Adiprana (Indonesia), Order of the Rammata Thailand, Honourable Knight Grand Cross Order of the Bath of U.K., Asso. Knight Order of St. John.

SULTAN NEGERI KEDAH DARUL AMAN

Semoga Allah SWT lanjutkan usia Tuanku

Ikhlas dari Patik Rakyat Negeri Kedah Darulaman…





Chot… Engkau Pergi Dahulu

16 02 2013

Sebak untuk saya kenangkan…

Chot

Perginya seorang rakan pada 13 Februari 2013 cukup memberi kesan kepada hati ini. Seorang sahabat yang cukup disenangi ramai dan sentiasa menceriakan keadaan iaitu Mahadzir Haji Azmi yang saya lebih mesra dengan gelaran Chot.

Sejak awal perkenalan saya dengannya menerusi Kelab Penyokong Hijaukuning (HKC), Chot cukup mesra dengan saya apatah lagi saiz badan kami lebih kurang sama sehingga kami membentuk satu pasukan futsal American Football.

Chot12

Sebagai salah seorang penyokong tegar Kedah, Chot banyak membantu saya menggerakkan HKC. Dari segi sokongan, konvoi, pasukan drum, futsal, bolasepak padang dan sebagainya sudah cukup menceritakan betapa komitednya beliau.

Pemergian beliau agak mengejutkan kerana tiada apa-apa amaran penyakit yang dihadapi. Setelah demam lebih kurang seminggu, beliau lebih awal dijemput meninggalkan dunia yang fana ini.

[nggallery id=6]

Apabila ada sebarang aktiviti HKC, saya biasanya akan bawa anak sulung saya Syasya Hana. Syasya memang selalu Chot dukung dan layan dengan cukup mesra. Apabila saya habaq kepada Syasya yang Uncle Chot dah meninggal, Syasya terus menangis hinggakan dia berkeras untuk mengikut saya menatap Arwah Chot buat kali terakhir di rumah mertuanya di Kampung Jiboi, Negeri Sembilan walaupun sehingga tengah malam. Syasya menangis dalam kereta dan bertanya saya mengapa Uncle Chot meninggal dunia awal? Sukar saya nak jawab dalam keadaan beremosi ketika itu apatah lagi dalam kepala sarat dengan kenangan manis pahit bersama arwah. Sukar nak digambarkan perasaan sebenar dalam diri ini ketika itu.

withchot

Salah satu kenangan bersama Chot

Chot… Damailah engkau di sana. Doaku akan sentiasa mengiringimu. Yang pasti semua tetap akan ke sana cuma masanya berbeza. Allah lebih menyayangimu. Engkau pergi dengan memori indah dan amal baik dengan semua sahabat. Pemergian yang cukup mengejutkan semua, namun semuanya adalah ketentuan Allah. Redha dengan segalanya…

Al-Fatihah…





Sesekali Teringat: Titi Dua Lapis

17 06 2011

Pada kesempatan pulang ke kampung saya di Pendang baru baru ini, saya tidak melepaskan peluang untuk kembali menjejak tempat saya selalu saya jenguk tatkala nak menenangkan fikiran atau sedang berserabut. Tempat ni unik sikit sebab ada sungai di atas dan di bawah. Orang kat kampung saya selalu panggil dengan gelaran “Titi Dua Lapis”.

Sebab  apa dipanggil Titi Dua Lapis? Sebab di atas sebuah sungai ada sebatang titi sungai lagi. OK tengok gambar di bawah ini.

Nampak kan titi tu?

Kalau dari atas titi tadi, inilah yang anda dapat saksikan. Aliran air sungai di bahagian atas.

Dan juga laluan untuk pejalan kaki dan motorsikal. Tetapi kena berhati hati. Nampak kan sungai di bahagian atas dan bawah.

 

Biasanya di waktu petang apabila saya di kampung, saya akan ke sini. Sempat saya bawak Syasya dan Syafi naik motor sambil meneritakan kepada depa dua tentang kawasan ni. Depa faham ka dak, lantaklah. Hehehe… Tak tahulah nanti kalau berubah wajah. Dulu pun lain, sekarang dah lain nanti semakin lain.

Tetapi di sini cukup menenangkan. Terlupa sejenak kesibukan kota. Hmmmmm…

Di bawha ada galeri untuk tatapan anda kawasan sekitarnya…

[nggallery id=5]





Layan…

8 04 2010

Mood Final Piala FA 2010…

Layan…

Segala persiapan sudah diatur… Jom Pi Stadium Bukit Jalil!!!





Laporan Akhbar

29 04 2009

Alhamdulillah, malam tadi Kedah berjaya membawa pulang tiga mata dengan menewaskan Pahang 3-1 dalam Saingan Liga Super 2009 dan dalam Akhbar Kosmo semalam ada juga menerbitkan kenyataan saya yang mengharapkan kemenangan pasukan Kedah. (Rujuk Kosmo 28 April 2009, halaman 61 Bertajuk: Penyokong Mahu Kedah Buktikan Kehebatan Sebenar)

Apa pun, artikel tersebut agak lari dari apa yang kami bertiga nyatakan kepada wartawan terbabit. Kalau orang biasa tengok, nampak macam biasa sahaja tetapi sebenarnya ada sedikit masalah dengan laporan tersebut.

InsyaAllah, nanti saya akan update artikel tu dalam ni. Tadi scanner problem dan kamera pula, bateri lemah. Nanti saya akan kemaskini artikel tersebut di sini…

[Updated]

Seperti yang dijanjikan, keratan akhbar tersebut.

(Sila Klik Untuk paparan yang lebih jelas)