Penyelesaian Masalah Lipas Dalam Kereta

7 08 2015

Saya pernah menulis Masalah Lipas dalam kereta. dan juga Perangkap Yang Tidak Disangka serta Masalah Lipas Dalam kereta.

 

Akhirnya saya mendapat penyelesaian masalah lipas di dalam kereta saya. Suatu penyelesaian yang saya tak sangka dan amat murah tetapi hasilnya TERBAIK! Alhamdulillah…

lipas6

Perangkap Lipas dan Cicak

Bagaimana ia bertindak?

Dalm set perangkap ini, anda akan mendapat satu kotak untuk diletakkan di tempat sasaran. Di dalam kotak itu sudah diletakkan gam dan diberi satu umpan yang akan menarik perhatian lipas (lihat gambar)

Tak sampai seminit letak

Tak sampai seminit letak

Hasil Hari Pertama

Hasil Hari Pertama

lipas3

Akhirnya, setelah 5 perangkap saya dapat memerangkap kira kira 850 ekor lipas. MasyaAllah banyaknya lipas dalam kereta saya. Sekarang saya cuma pasang untuk pastikan generasi yang baru menetas juga terperangkap.

lipas5

Harganya di Pasaraya Besar cuma RM7.50! Dalam tu ada 5 set.

Cuba lah!


Tindakan

Information

6 responses

21 11 2015
perangkap nyamuk

Quality content is the secret to invite the
viewers to visit the site, that’s what this web site is providing.

11 02 2016
Masalah Lipas Dalam Kereta | Diari Saiful - Keredhaan Allah & Ketenangan Hati: Impian Abadi

[…] Cabaran Idea UKM Penyelesaian Masalah Lipas Dalam Kereta […]

11 02 2016
Lipas Dalam Kereta | Diari Saiful - Keredhaan Allah & Ketenangan Hati: Impian Abadi

[…] UPDATE: PENYELESAIAN MASALAH LIPAS DALAM KERETA […]

11 02 2016
Perangkap Yang Tidak Disangka. | Diari Saiful - Keredhaan Allah & Ketenangan Hati: Impian Abadi

[…] UPDATE: PENYELESAIAN MASALAH LIPAS DALAM KERETA […]

25 05 2016
Suki

Kat mana ada jual?

4 06 2016
Saiful Azrul

Di Tesco Ada jual

Tinggalkan Jawapan

