Februari 2013…

14 02 2013

Ahhh… Sudah lama saya tidak posting apa apa. Kesibukan cukup menghambat diri daripada menukil apa apa. Namun, malam ini saya memaksa diri untuk menulis sedikit rasa yang terbuku di hati.

Februari 2012 cukup kritikal bagi saya dan keluarga. Tiga anak diserang demam campak menjadikan segalanya kelam kabut dengan begitu banyak cuti terpaksa diambil. Alhamdulillah emak dan abah serta mertua banyak membantu menjaga Syasya dan Syafi.

SyafiCampak SyasyaCampak SyazaCampak

Kini apabila menjelang Februari 2013 saya teringat kisah lepas. Saya berharap ia tidak berulang dalam apa jua bentuk kekalutan itu. NAmun takdir Allah, kesihatan anak anak dan saya agak terjejas dalam Februari 2013 ini. Bermula saya dan Syasya keracunan makanan setelah pulang dari Cameron Highlands dan dituruti dengan tiga anak yang lain Syafi, Syaza dan Hafie demam. Memang agak kelam kabut.

Yang paling serius adalah Syafi sehinggakan lebih seminggu demam masih belum kebah. Terpaksa disingkatkan tempoh cuti di Kedah/Penang dan bergegas balik ke KL untuk mendapatkan rawatan lanjut di HUKM. Alhamdulillah menurut Dr. Syafi diserang virus namun dan semakin ok. Hati bapa mana yang tak bimbang bila anak asyik muntah dan batuk sepanjang malam. Cukup merisaukan apatah lagi selera makan turut hilang dan berat badan anak susut dengan cukup ketara.

Apa pun saya bersyukur kerana, ia adalah ujian Allah yang perlu kita redha dengannya. Saya yakin ada sesuatu yang baik akan Allah kirimkan selepas semua ujian ini, InsyaAllah…


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

