Terima Kasih Dr. Taufik

16 01 2012

Hari ini, merupakan hari yang sukar untuk saya perjelaskan.

Mood yang agak sedih setelah terpaksa berpisah dengan Ketua Jabatan yang telah banyak membantu saya dalam karier. Seorang Ketua Jabatan yang cukup prihatin dan mesra walaupun kadang kala kami semua terketar-ketar kalau beliau dalam mood marah. Tetapi semuanya hanya disebabkan kerja dan selepas itu, semuanya kembali OK.

Pernah saya menghadapi masalah kesempitan wang, lalu saya meminjam dengan beliau. Cukup mudah. Begitu juga dalam soal kesihatan, banyak perkara yang saya tanyakan untuk kepastian. Keperihatinan beliau dalam menjaga kebajikan staf-staf di bawah beliau juga cukup membuatkan kami semua berasa selesa.

Hala tuju dan perancangan mantap beliau telah menaikkan imej jabatan ke tahap yang cukup membanggakan. Namun sudah resam dunia. Perpisahan tidak dapat dihalang. Kami kini kehilangan seorang Ketua Jabatan yang amat berdedikasi dan memahami.

Sewaktu majlis perpisahan tadi, memang saya tidak mahu berdepan secara terus dengan beliau kerana masih mengharap beliau akan kembali ke jabatan.

Ya Zal Jalali Wal Ikram

Ya Allah Ya Tuhan kami, jadikanlah pertemuan ini sebagai pertemuan yang diRahmati, dan jadikanlah perpisahan ini sebagai perpisahan yang diBerkati.

Apa pun Terima Kasih Prof. Madya Dr. Ahmad Taufik Jamil.


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

