Mencemar Ramadhan

22 08 2011

Tahun lepas saya menulis tentang Menghormati Ramadhan.

Tahun ini hari pertama puasa, saya menyaksikan tidak berlaku seperti apa yang saya tulis tahun lepas. Hari berlalu dan setelah dua minggu umat Islam berpuasa, salah seorang peniaga nasi lemak tersebut kembali berniaga pada waktu pagi ketika semua sibuk menuju tempat kerja masing-masing.

Mulanya, saya cuba melihat sama ada pelanggan beragama Islam atau tidak. Tetapi oleh kerana saya hanya lalu sepintas lalu, agak kurang jelas walaupun nampak seakan-akan Muslim. Pagi tadi saya memperlahankan motor saya dan jelas kelihatan wajah Muslim berhenti membeli nasi lemak daripada peniaga tersebut walaupun cuba melindungkan identiti dengan topi kaledar.

Nampaknya sudah melampau !

Lalu, saya sudah pun membuat aduan kepada seorang YB untuk tindakan lanjut. Mudah-mudahan peniaga tersebut menginsafi apa yang telah dialkukannya dan berhenti daripada mencemar Ramadhan yang penuh keberkatan ini, InsyaAllah…


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

