Sesekali Teringat: Titi Dua Lapis

17 06 2011

Pada kesempatan pulang ke kampung saya di Pendang baru baru ini, saya tidak melepaskan peluang untuk kembali menjejak tempat saya selalu saya jenguk tatkala nak menenangkan fikiran atau sedang berserabut. Tempat ni unik sikit sebab ada sungai di atas dan di bawah. Orang kat kampung saya selalu panggil dengan gelaran “Titi Dua Lapis”.

Sebab  apa dipanggil Titi Dua Lapis? Sebab di atas sebuah sungai ada sebatang titi sungai lagi. OK tengok gambar di bawah ini.

Nampak kan titi tu?

Kalau dari atas titi tadi, inilah yang anda dapat saksikan. Aliran air sungai di bahagian atas.

Dan juga laluan untuk pejalan kaki dan motorsikal. Tetapi kena berhati hati. Nampak kan sungai di bahagian atas dan bawah.

 

Biasanya di waktu petang apabila saya di kampung, saya akan ke sini. Sempat saya bawak Syasya dan Syafi naik motor sambil meneritakan kepada depa dua tentang kawasan ni. Depa faham ka dak, lantaklah. Hehehe… Tak tahulah nanti kalau berubah wajah. Dulu pun lain, sekarang dah lain nanti semakin lain.

Tetapi di sini cukup menenangkan. Terlupa sejenak kesibukan kota. Hmmmmm…

Di bawha ada galeri untuk tatapan anda kawasan sekitarnya…

[nggallery id=5]


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

