Aktiviti Syasya di kampung

30 05 2011

Bila dah balik kampung, Syasya pun ada aktiviti tersendiri. Kalau kat KL, asyik main game ja. Kat kampung barulah Syasya dapat rasa sikit sebanyak permainan kampung. La ni semua pakat hantu game dah…

Dalam gambaq tu, dia main jual beli nyoq guna duit batu.

Lepas tu tuju kasut. Baru Syasya belajaq main. Pak dia dulu main tuju tin, tuju lemak guna bola tenis. Sekali kena tuju pecah habis lemak. Kalau yang tuju tu jenih kuat tangannya, jenuh la menahan perit apatah lagi dalam jarak dekat. Hehehe… Depa tak rasa lagi…

 

Tak pa lah Syasya, belajaq la sikit sikit main permainan tradisional ni. Nanti boleh cerita kat kawan-kawan yang memang asai dari pekan yang tak pernah main mainan macam ni. Depa tengok kot muzium ja.

Banyak lagi permainan kampung yang Walid Syasya main, Syasya tak tau. Nanti ada peluang, Syasya belajaq main…


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s




%d bloggers like this: