Ranking Alexa www.saifulazrul.net

7 09 2010

Saya agak terkejut melihat ranking saya adalah pada kedudukan 461,438! Untuk makluman semua, ranking Alexa di www.alexa.com, adalah antara penanda aras untuk mengukur populariti sesuatu web. Dari berbilion web yang ada dalam dunia, kalau dah masuk dalam top sejuta pun dah kira cukup memberangsangkan.

Yang saya cukup terkejut, web saya yang tak ada apa-apa sangat ini masuk dalam top sejuta! Biar betul! dan menjadi top 100000 di India! Pelik? Sebab apa ya? Saya menulis dalam bahasa melayu…

Hmmm… Entahlah…

Jadi, para pengiklan kalau nak mai iklan, mai la! Hehehe…


Tindakan

Information

2 responses

9 09 2010
strengenge

salam bro saiful.. selamat hari raya..

saya nak tanya..camner nak cari traffic ek? cara yg berkesan..hehehe

9 09 2010
Saiful Azrul

Strengenge,
Banyak caranya… Yang forum saya ni sebab banyak spammers dok ‘attack’. Tapi rasanya lepas dua tiga bulan nanti bila spammers tu dah tension, jatuhlah balik ranking ni. Hehehe…

Salah satu kat plugin tu pi isntall SEO Optimization…

Tinggalkan Jawapan

