Ummi Tak Nak Tengok Nasi?

24 06 2010

Lama dah tak tulis tentang Syasya…

Syasya ni jenis yang susah sangat nak makan. Jenuh nak paksa. Minggu lepas isteri saya paksa Syasya makan nasi. Lalu terjadilah dialog ini…

Ummi: “Syasya, makan nasi dalam pinggan tu bagi abih semua..ummi tak mau tengok ada satu nasi pon tinggai”
Syasya : ” kalau dua?”

Ummi : ” tak mau tengok ada nasi langsung”
Syasya : ” kenapa umi tak nak tengok nasi? (dengan muka kehairanan)

Ummi : ????

Hmmm… Syasya oh Syasya… Macamana nak besaq…


Tindakan

Information

3 responses

25 06 2010
duta

hahaha…. cute syasya! cakap bukan tak nak tengok nasi… allah tak suka orang tak habiskan makanan dia… mesti dia tak tanya lagi soalan tuh! hehehe…. (wah tak de anak pun leh bagi nasihat ni)

25 06 2010
amANI

Heheh.. dah bermula musim menjawab pelbagai soalan-soalan anak-anak. Jenuh..

29 07 2010
Saiful Azrul

duta,
Betoi… La ni dok kata jugak kat dia, kalau tak makan nasi nanti tak boleh berenang.

amANI,
Yup, kadang kala tak terfikir langsung persoalan tu. Akal kanak-kanak🙂

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s




%d bloggers like this: