Mengejar Waktu

27 05 2010

Lama juga saya tak menulis.

Sebenarnya saya kini bekerja keras untuk mengejar waktu. Maksudnya? Alhamdulillah rumah yang saya beli sudah pun diberi VP dan menerima CF. Memandangkan saya terpaksa mengeluarkan hampir RM2K sebulan sejak November lepas hanya untuk kos rumah, saya rasa ia cukup berat dan cukup membebankan. Jadi hendak atau tidak, saya terpaksa kejan.

Lalu saya janji dengan pemilik rumah yang saya sewa sekarang, untuk mengosongkan rumah pada akhir Jun dan masuk ke rumah baru pada akhir Jun. Justeru saya terpaksa bekerja keras mengatur temujanji dengan kontraktor-kontraktor untuk proses renovasi rumah. Bukannya renovasi major, cuma minor tetapi memandangkan ia di ibu kota, saya tidak dapat lari daripada menanggung kos yang tinggi. Aduh!

Saya terpaksa keluar sekejap pada waktu kerja untuk mengadakan sedikit perbincangan dengan kontraktor yang saya lantik. Saya memang dah tak sabar nak masuk rumah tetapi dengan pelbagai halangan, ia memang sedikit sukar. Untuk melakukan renovasi, saya perlu membayar RM3K kepada pihak pengurusan. Cukup tinggi! Saya kena hantar pelan renovasi dan menanti kelulusan oleh konsultan. Saya amat berharap agar ia dapat dilakukan dalam masa tiga minggu. Nak atau tak, akhir Jun, saya kena kosongkan rumah sewa sekarang.

Alhamdulillah saya dah ada rumah sendiri dan nilai rumah saya melonjak RM100K daripada harga saya beli pada 2007. Mungkin juga akan naik lagi disebabkan banyak permintaan. Banyak ejen hartanah yang bertanya sama ada saya nak jual rumah saya atau tidak tetapi bagi saya, saya memang beli untuk saya duduk. Ada banyak sebab saya beli rumah saya ini. InsyaAllah saya akan coret nanti.

Buat masa sekarang, saya memang nak masuk rumah baru cepat-cepat…

Harapnya semua berjalan lancar, InsyaAllah…


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s




%d bloggers like this: