Panas

6 05 2010

Dulu saya pernah menulis tentang pemanasan global.

Kini saya nak tulis lagi kesannya yang berlaku kepada diri saya. Saya benar-benar terganggu dengan pemanasan global ni. Kalau dahulu waktu malam, cukup mudah untuk saya tidur tetapi kini ia berubah sama sekali. Saya amat sukar untuk melelapkan mata kerana cuaca yang cukup panas.

Saya akan terjaga beberapa kali dan akan basahkan badan untuk menyejukkan suhu. Memang benar-benar terganggu hingga saya bercadang nak pasang pendingin hawa tetapi bila difikirkan, dah dekat nak pindah rasa macam rugi pulak. Lagi pun la ni rumah sewa, nak tebuk sana sini, payah pulak.

Kesannya dalam jam4 atau 5 pagi barulah saya dapat tidur. Selalunya waktu tu dah rasa sejuk balik dah suhu. Akhirnya memang rasa macam tak cukup tidur dan keletihan. Hmmm… Kalau malam-malam hujan, Alhamdulillah… Kalau tak hujan memang kepanasanlah jawabnya.

Apa pun, tunggu rumah baru ni, memang dah tahap wajib pakai pendingin hawa dah…


Tindakan

Information

2 responses

8 05 2010
shaukhi

sbb tulah kami pun pasang aircond masa dina lahir dulu… panas sgt…

27 05 2010
Saiful Azrul

Shaukhi,
La ni nak pasang pun makan kos tinggi. Air cond murah ja tapi kos pemasangan mahai pulak…

Tinggalkan Jawapan

