Andai Dapat Diundurkan Ruang Waktu

19 10 2009

Entah mengapa dalam kesibukan yang menghimpit diri, saya tiba-tiba terkenangkan kisah lama. Saya terasa cukup letih ketika ini. Seharian di pejabat sudah cukup memenatkan. Apabila pulang ke rumah hendak melayani kerenah Syasya dan Syafi hingga membuatkan banyak perkara tertangguh. Lebih letih kalau isteri saya ajak keluar. Kalau Syasya tidur, terpaksalah saya dukung Syasya sambil membawa barang-barang lain.

Itu tidak termasuk lagi aktiviti sosial saya yang lain yang terpaksa dikorbankan sementara. Paling saya rindu latihan badminton yang sudah lama ditinggalkan. Terasa nak join semula tetapi rakan-rakan lain lebih senang training petang berbanding malam manakala saya pula ketika petang masih sibuk di pejabat dan nak kena ambil Syasya lagi. Memang benar-benar rindukan aktiviti bersukan. Malam pula, tak banyak yang nak bersukan. Cuma futsal dua kali seminggu sahaja yang dapat saya join.

Dalam kesibukan dan keletihan itu, saya terkenang masa-masa lalu terutamanya ketika masih belajar.  Bagi anda yang mengikuti diari saya sejak 2001 pasti mengetahui kisah-kisah yang saya pernah coret dan tiba-tiba saya mahu menenangkan fikiran dnegan membaca semula diari lama dan tiba-tiba suasana berubah.

Hmmm… Perjalanan lepas sudah pun berlalu, saya perlu meneruskan kembara dan kembali fokus terhadap matlamat yang saya gariskan. Cuma kini, sebolehnya saya mahu segera pindah ke rumah sendiri untuk meneruskan matlamat saya dan mencorak persekitaran yang lebih sempurna. Nanti saya cerita tentang rumah yang bakal saya duduki.

Apa pun, kenangan-kenangan lepas tetap kukuh di ingatan dan sesekali ia akan mengusik diri. Bila teringat kadang kala ia bagaikan satu sumber inspirasi untuk terus berjuang. Ya terus berjuang!

InsyaAllah, saya akan terus memperbaiki apa yang sikap dan terus merencana perubahan demi perubahan…

p/s: Entah mengapa secara tiba-tiba ia berkait-kait hinggakan saya terkenang banyak cerita lama…


Tindakan

Information

3 responses

21 10 2009
de'din

ingat ka adik saja yang sibuk…

4 11 2009
Shaukhi

diari lama x update

3 01 2010
Saiful Azrul

Dik Din,
Adik baru alam sekolah, cuba masuk alam kerja dan dah berumahtangga…

Shaukhi,
Sibuk🙂

Tinggalkan Jawapan

