Balik Kampung

18 09 2009

Hingga saat ini, saya masih lagi di pejabat dan masih bekerja. Banyak sungguh yang perlu diselesaikan. Memang masih belum dalam mood raya lagi. Apa pun malam tadi misi untuk servis kereta (tukar minyak hitam, penapis minyak, penjajaran dan pengimbangan (allignment & Balancing) dan lain-lain) berjaya dilaksanakan.

Menurut seorang sahabat, kedai-kedai servis kereta memang sesak dan saya cuba pilih waktu selepas berbuka dan hasilnya agak lengang apatah lagi waktu tu hujan renyai-renyai. Agak lama selepas itu baru kembali sesak. Alhamdulillah dapat  servis kereta dengan mudah. Cuma masih tak sempat nak basuh kereta.

InsyaAllah, selepas berbuka malam ni, saya akan bertolak ke kampung. Hantar sepupu dan adik ipar ke Penang dahulu, kemudian akan ambil barang dari adik di Penang untuk dibawa ke Kedah. Esok pagi, saya kan bertolak dari Kedah ke Penang kembali sebab tahun ni giliran raya kat Penang. Alah, Penang dan Kedah dekat ja, boleh ja pi Kedah kalau ada hal. Hehehe…

Sama-samalah kita berdoa agar perjalanan kita selamat pergi dan pulang. Sama-samalah memandu secara berhemah. Biarlah gaya pemanduan defensif tetapi akhirnya orang yang kita sayang tidak meratapi kehilangan kita. Risau tengok statistik kemalangan jalanraya. Mudah-mudahan semuanya selamat, InsyaAllah…

Malam ni balik Kampung!


Tindakan

Information

2 responses

18 09 2009
dxoul

salan eidulfitri ustad,

safe journey!

3 01 2010
Saiful Azrul

Dxoul,
Thanks… Moga berjaya di perantauan, InsyaAllah…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s




%d bloggers like this: