Telefon Rosak

25 08 2009

Agak menyedihkan… Telefon Phillips 392 yang saya pakai telah retak skrinnya hinggakan tidak dapat dibaca mesej yang terpapar. Hmmm… Kalau anda SMS saya, dan saya tanya nombor siapakah ini, jangan berkecil hati kerana nombor anda ada dalam telefon tersebut.

Ada 300 nombor yang masih berada di dalam telefon tersebut manakala 250 lagi sememangnya berada dalam kad sim saya. Kelam kabut jugaklah sehari dua ini sementara saya nak perbaiki telefon tersebut.

Bagaimana boleh retak?

Ada sangkut paut dengan cermin juga. Ketika itu kereta saya menghadapi masalah apabila cermin belakang sebelah penumpang jatuh ke bawah. Penyangga di dalamnya didapati pecah. Jadi saya perlu menyendal cermin tersebut untuk memastikan ia tidak terbuka bagi mengelakkan kejadian yang tidak diingini.

Ketika itu, saya memakai baju melayu dan telefon bimbit saya berada dalam poket baju melayu sebelah bawah. Ketika hendak menutup pintu belakang dengan pantas, saya terperasan, baju melayu saya tersangkut dan terkena telefon bimbit saya. Bila tengok telefon bimbit dah retak, memang rasa macam nak menangis ja. Bukan apa… banyak contact number ada dalam tu.

Hmmm… Kena pi kedai perbaiki. Melayang lagi duit…


Tindakan

Information

3 responses

7 09 2009
Oshin

Sabarlah, setiap kejadian ada hikmahnya….

18 09 2009
Saiful Azrul

Oshin,

Benar… Pasti ada hikmahnya…

21 09 2009
Pharma262

Very nice site!

Tinggalkan Jawapan

