Peritnya Disengat Tebuan

18 08 2009

Tengahari tadi, sewaktu saya pulang ke rumah untuk rehat tengahari tiba-tiba saya terasa pedih di leher dan dada ketika sedang menunggang motorsikal. Aduh, sakitnya sehingga motorsikal saya melelong . Hanya sebelah tangan sahaja yang pegang handle motor dan sebelah lagi meraba bahagian yang sakit.

Sekali bila saya pegang, saya ternampak dua ekor tebuan. Terus saya ambil dan buang ke tepi jalan sambil menunggang motor. Rasa berdenyut-denyut dada saya. Sambil tu saya memicit bahagian disengat untuk keluarkan bisa setakat mana yang boleh.

Elok tiba di rumah terus saya rasa lemah dan terlelap. Memang cukup perit. Saya memang menunggang motor tidak memakai jaket. Ini kali kedua saya disengat. Kalau baca diari lama saya, pernah saya cerita peristiwa saya disengat ketika dalam perjalanan ke Merbok. Juga dua ekor tebuah dan juga di bahagian dada.

Memang bisa sungguh. Alhamdulillah selepas saya bangun, kesan bengkak tersebut, sudah pun mengecut. Alhamdulillah keperitannya tak lama, mungkin sebab saya sempat picit dan cuba keluarkan bisanya secepat mungkin.


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

