Menu Yang Tak Disangka-Sangka

28 07 2009

Hmmm… Syasya memang jenis yang susah nak makan. Kalau ajak Syasya makan memang cukup liat. Isteri saya cukup risau bila Syasya tak makan atau makan sedikit.

Malam semalam, saya ke sebuah restoran bersama isteri dan Syasya. Lepas pesan makanan, saya teringat nak makan telur separuh masak. Saya pesan dua biji. Saya risaukan Syasya yang demam, jadi saya pesan air suam untuk Syasya.

Bila sampai air suam dan Syasya minum terus dia tunjukkan isyarat bagus tanda sedap! Lepas tu dia kata, “Sedap!”. Air suam pun sedap? Hehehe…

Kemudian bila sampai roti canai saya dan telur separuh masak. Syasya beria-ia nak telur separuh masak itu. Tengok-tengok habis satu setengah bijik telur separuh masak tu!

Hmmm… Pujuk makan nasi tak nak, telur jugak kegemaran dia.

Tadi bila keluar makan, menu yang sama kami pesan dan Syasya habiskannya! Tak sangka langsung menu Syasya telur separuh masak dan air suam. Kalau beri nasi atau makanan lain memang liat dia nak makan, tapi telur separuh masak dan air suam, sekejap sahaja!


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

