Destinasi Percutian Impian: Plitvice National Park

25 04 2009

Suatu malam, saya terpandang seekor kucing yang cukup comel dalam sebuah dokumentari di TV. Tapi kucing comel itu bukannya kucing jinak. Ia adalah seekor kucing hutan yang boleh membunuh manusia! Kemudian dipaparkan kehidupan-kehidupan haiwan di lingkungan sebuah kawasan air terjun yang cukup cantik dan mengkagumkan. SubhanAllah, Maha Suci Allah.

Saya terpegun melihat keindahan air terjun tersebut. Bila saya lihat lagi dokumentari itu, baru saya perasan ia memang cukup terkenal sebelum ini. Seringkali dijadikan wallpaper oleh jutaan pengguna komputer di dunia. Memang keindahannya memukau pandangan. Betapa agungnya ciptaan-Nya. Maha Suci Allah…

Ada juga yang mengatakan ia adalah Air Terjun Sungai Jagong, Sungai Petani Kedah. Hehehe… Saya gelak bila ada yang forward email tu kepada saya. Kalau di Kedah ada Air Terjun macam tu, memang dah lama dah orang Kedah tau. Sedangkan ia sebenarnya ialah Plitvice National Park di Croatia.

Sepanjang menonton dokumentari tersebut, saya memang menanamkan hasrat untuk mengunjungi destinasi tersebut suatu hari nanti, InsyaAllah. Lepas pencen, saya dah berhasrat nak travel around the world. Saya berdoa, moga ia akan jadi kenyataan, InsyaAllah…


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

