Nyaris

17 04 2009

Tadi sewaktu saya pulang ke rumah ketika rehat tenghari sebelum Solat Jumaat, saya berhenti di Lampu isyarat dekat sebuah simpang empat. Ketika itu pada laluan saya, lampu isyarat berwarna merah. Jadi memang kena berhenti.

Bertentangan dengan saya, lampu isyarat hijau dan kereta dari arah tersebut meluncur laju bergerak namun dengan tidak semena-mena ada sebuah motor dari sebelah kanan bergerak laju tanpa mempedulikan lampu isyarat dan dari arah bertentangan ada sebuah BMW meluncur laju. Nampaknya saya mungkin akan melihat satu lagi kemalangan !

Saya merasakan pemandu BMW tersebut tidak perasan motor tersebut melintas kerana mungkin beliau merasakan lampu isyarat hijau tidak akan ada kenderaan dari arah lain yang akan bergerak. Namun nyaris sahaja BMW tersebut nak melanggar motor tersebut. Mungkin beza masa nak bertembung tu dalam satu saat sahaja.

Hmmm… Nasib betul penunggang motor tersebut. Kenapalah langgar isyarat lampu isyarat? Mencari nahas betul. Dan motor tadi dengan selamba memecut sambil pengguna jalan raya yang lain menggeleng-gelengkan kepala menyaksikan aksi tersebut.

Hmmm… Anda fikirlah sendiri…


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

