Mahal

4 04 2009

Semalam, waktu tengahari saya berkunjung ke sebuah kedai makan di Sri Penara. 

“Kakak, Sirap limau dua, bungkus” pinta saya.

Setelah berapa lama, saya bersuara lagi, “Berapa Akak?”

“RM3”

“RM3 !”

“Ya, satu RM1.50. Dua RM3.”

Terkejut jugak sebab sebelum ni saya beli di kedai yang sama RM1.20 sahaja sebungkus.  Hmmm… Ni dah kira cekik darah. Saya pun ambil dan berlalu. Saya senang sahaja. Sekali terkena, saya akan terus boikot kedai tu. Lepas ni kedai lainlah pulak.

Saya sebenarnya tidaklah kisah sangat jika harga mahal kalau kualitinya bagus tetapi sirap limau yang saya beli tadi biasa sahaja. Hmmm… Memang dah masuk dalam list kedai yang saya boikot.


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

