Masalah Kereta

23 03 2009

Hmmm…

Tengah pening kepala…

Kereta bermasalah…

1. Hos Air cond bocor sampai bertakung air dalam kereta sebelah tempat duduk pemandu.

2. Semalam bila saya di trafik light. Saya masukkan ke Gear ‘N’ dan tarik handbrake.

Untuk makluman kereta saya adalah Proton Waja 1.6 Auto tahun 2001.

Masalah bermula bila lampu hijau. Saya masukkan kembali ke gear ‘D’ lepas turunkan handbrake tetapi tak jalan macam biasa. Jadi saya tarik pulak ke gear ‘3’ baru jalan macam biasa. Bila dah mula jalan, saya tolak semula gear ke ‘D’ dan ia bergerak seperti biasa.

Selepas dari itu, saya kena mula gerak dengan gear ‘3’ bukan ‘D’ seperti kebiasaannya.

Apa masalahnya?

Adakah gear box kereta saya rosak? atau masalah lain?

Thanks atas respon…

Adoi, pening kepala fikirkannya…


Tindakan

Information

3 responses

7 08 2010
zul

check computer system pada kereta tu..rasanya computer system tergangu sebab box komputer masuk air aircon..tq

11 03 2011
hareizal

slm bro lau lu dlm j.b bolh la d bantu

15 03 2011
Saiful

Hareizal,
Terima Kasih

Tinggalkan Jawapan

