Rebat Tunai Punya Cerita

27 02 2009

Semalam, saya cuba semak status rebat tunai saya secara online di Pos Online kerana saya baru sahaja renew road tax. Alangkah terkejutnya saya apabila saya dapati pembayaran sudah pun dilakukan kepada penama lain! Adoi!

Terus saya check semula nombor plat yang saya key in dan saya lihat memang betul nombor pendaftaran kereta saya! 

RM625 tu!

Kemudian saya terus contact service centre Pos Malaysia tetapi tak dapat lalu saya tulis email aduan. Kemudian saya double check dengan Ambank nama atas geran. Memang sah nama saya. Kemudian saya call member di Pos Malaysia untuk bantu dan terus saya call service centre sekali lagi.

Nampaknya depa akan siasat bagaimana Pejabat Pos Jitra boleh bayar kepada orang lain sedangkan saya baru renew roadtax pada minggu lepas dan tarikh kuatkuasa ialah pada 25 Febuari 2009! Tarikh penama di atas tuntut adalah pada 09 November 2008. Mana boleh tuntut waktu itu!

Saya rasa maybe ada kesilapan key in. Apa pun, saya menanti hasil siasatan Pos Malaysia terlebih dahulu sebelum saya buat laporan polis jika ada unsur penyelewengan. Banyak RM625 tu dalam keadaan ekonomi sekarang ni. Hmmm…

Tunggu dan lihat dulu…


Tindakan

Information

One response

16 03 2009
nviefebxv

uFCXwW wvfelasyekxv, [url=http://dkbplyznigpt.com/]dkbplyznigpt[/url], [link=http://tzamakeqlxnj.com/]tzamakeqlxnj[/link], http://pgajmvslcidp.com/

Tinggalkan Jawapan

