Harga Tol Naik

26 02 2009

Alamak… Satu berita yang tak sedap saya dengar. Kebetulan bulan depan saya kena balik kampung memandangkan abang ipar nak kahwin, jadi saya akan lalui tol PLUS.  Bila ada kenaikan macam ni memang membebankan.

Yes, memang ia ada harga untuk dibayar tetapi dalam situasi ekonomi sebegini, ia dilihat terlalu mahal. Saya balik Kedah sebelum ni lebih kurang RM108 pergi balik kalau naik 5% dah RM5 kenaikan. Hmmm… Jadi lepas ni, pengusaha bas akan tuntut kenaikan harga bas lah pulak.

Dulu saya balik Kedah kena dalam RM20 ja lepas tu naik RM25 lepas tu naik jadi RM30 dan la ni RM39. Lepas ni lagi lah… Adoi… Nasib baik waktu la ni harga minyak pada paras RM1.80 (Patutnya lebih rendah lagi kalau ikut harga pasaran minyak semasa). Hmmm…


Tindakan

Information

One response

27 02 2009
Sinar Mentari

“Dulu semasa jadi menteri tak pernah bayar tol, saya tak tahu berapa, tak pernah merasa. Tapi sekarang, saya tingggal di Shah Alam dan sering datang ke Kuala Lumpur dan melalui beberapa tol, saya sangat merasai beban tol itu. Kalau saya merasai, orang lain pun tentu merasai,” – Datuk Seri Azmi Khalid

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s




%d bloggers like this: