Syasya Terkejut !

23 02 2009

Tengahari tadi sewaktu rehat, saya terus ke Tadika Syasya dan ambil Syasya. Bila saya sampai cikgu tadika Syasya tanya, “Want to Take Syasya?”

Saya jawab, “Yes”.

Lalu cikgu Syasya naik atas dan panggil Syasya. Dalam lima minit jugaklah. Bila turun sahaja, cikgu Syasya cakap, “Syasya don’t believe her papa came to take her”. 

Syasya pula menjerit, “Walid! Walid!”

Hehehe… Memang Syasya terkejut sebab selalu saya ambik dia jam 5.30 paling awal. Selalunya lepas habis kelas tadika, dia akan masuk daycare pulak dengan dua kawan dia Iela dan Darwish. Tapi selalunya kawan-kawan Syasya balik jam 3 atau 4 petang. Jadi Syasya akan tinggal seorang dalam sejam setengah kat daycare.

Kesian jugak tapi cikgu dia memang caring dan cikgu dia rajin mengajar Syasya mengeja dan bercerita. Tapi memang setiap hari dalam sejam setengah Syasya tak ada kawan. Hari ni wife saya cuti, jadi better saya ambik dia awal sikit dan memang Syasya patut terkejut.

Malam tadi dok terbayang lagi saya bila Syasya geram sambil marah. Waktu di Alamanda, dia sempat main di tempat permainan kanak-kanak dalam 5 minit ja. Lepas tu kami dah bergegas nak balik sampaikan bila dah naik kereta, dia dok lepas geram dia.

Tak pa Syasya, nanti hari Rabu Walid cuti, Walid akan bawak Syasya pi main mainan🙂


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

