Ribut

17 02 2009

Hmmm… Tadi selepas waktu pejabat, saya agak terkejut kerana kesesakan jalanraya yang amat teruk. Dari Taman Jaya, Bandar Tun Razak hinggalah ke Sungai Besi sesak teruk. Dari laluan Bandar Tun Razak ke Bandar Sri Permaisuri pun teruk tambahan pula lampu isyarat tidak berfungsi. Semua tak mahu mengalah. Jadilah kesesakan jalanraya yang amat teruk hinggakan saya yang naik motor pun tersangkut!

Saya singgah di pasar malam, sempat berbual dengan peniaga di situ yang maklumkan tadi ribut yang amat dahsyat. Katanya di Sungai Besi habis bumbung bumbung gerai terbang. Tak pastilah pulak sebab saya bekerja dalam bangunan dan tak perasan pun ribut. 

Bila saya balik rumah, terkejut sungguh bila tengok bilik tengah rumah saya dah banjir! Bilik yang saya ceritakan tentang komputer saya basah hari tu. Kali ni tingkap dah tutup tapi disebabkan angin terlalu kuat habis basah satu bilik. Langsung tak boleh bukak komputer! Aduh… Sayangnya. Jangan rosak cukuplah. Saya jemur bawah kipas dulu malam ni. Harap semuanya ok.

Buku-buku dalam bilik tengah habis basah. Yang cukup menghairankan saya, air bertakung sampai atas almari! Hmmm… Memang serik kalau jadi macam ni. Seingat saya jadi dahsyat macam ni waktu tahun awal 2006 dulu. La ni 2009 jadi balik dua kali!

Apa pun, Alhamdulillah sebab ia ujian kecil ja. Ada yang kena ribut sampai hilang tempat tinggal. Lepas ni kena buat kerja mengeringkan bilik tu!


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

