Lewat

10 02 2009

Hmmm… Pagi ni saya dah turun awal untuk ke pejabat tetapi bila tengok keadaan motor yang tak guna double stand, saya dah agak ada masalah sebab malam tadi hujan lebat. Saya memang gunakan double stand tapi rasanya ada yang ubah sebab nak keluar kot. Tempat parking motor di Apartmen saya memang sesak, jadi perkara biasalah kalau alihakn motor orang nak keluar.

Cuma bila pakai tongkat biasa, air akan masuk dalam kerburetor. Adoi, memang ambik masa sebab air dah bercampur dengan minyak. Kalau ada pemutar skru, saya senang ja nak buang air tu tapi dengan Syasya lagi, memang payah. Saya ambik masa 20 minit nak panaskan semula enjin. Lepas 20 minit baru semuanya jadi OK.

Saya dah tanya pomen dan dimaklumkan ni memang masalah biasa Honda EX5 lama. Apa nak buat motor tu dah berjasa banyak dah. Keluaran tahun 1996 lagi dan masuk tahun ni dah cecah 13 tahun dah usianya!

Last sekali sampai lewat ke pejabat walaupun hanya 7 minit lewat!


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

