Bertuah Punya Syasya!

9 02 2009

Malam tadi, sewaktu saya nak keluar carikan Asam Laksa untuk isteri kira-kira jam 8.30 malam, Syasya sedang mandi. Saya mandikan Syasya tetapi apabila selesai, Syasya tak nak keluar. Puas saya pujuk tapi dia tetap nak main air lagi. Terus saya tutup paip air tetapi dia dah pandai bukak semula.

Jadi lepas saya tutup paip air, terus saya tutup lampu dan pintu bilik mandi bagi gelap. Yang geramnya dia terus sambung main walaupun gelap. Last sekali saya acah kata, “bye, bye, Walid nak pi dah. Ummi jom”

Barulah dia kelam kabut nak keluar. Terus saya pakaikan pampers dan wife saya siapkan Syasya. Lepas tu bila dha balik kira-kira jam 11.30 malam saya rasa macam biasa sahaja tetapi sebelum layan game MU malam tadi saya masuk ke bilik air. Rupanya Syasya tak tutup paip air! Dah lah tu, Syasya bukak dengan kadar paling laju. Adoi! Tunggu bil je la lepas ni…

Selalunya bil air rumah saya cuma dalam RM6 sahaja sebulan sampaikan management ingat meter air rosak. Lepas depa check, depa kata biasa dan tak rosak. Hairan, guna banyak mana pun sebelum ni cuma RM6 sahaja paling tinggi. Tapi malam tadi punya pasal rasanya kenalah tunggu bil…

Bertuah punya Syasya! (Geram dalam sayang. Hehehe…)


Tindakan

Information

3 responses

9 02 2009
adamruslan

Mujur air tak melimpah masuk bilik. Apesal sykt air tak buat macam TNB ek, bil bawah RM20, tak yah bayar.

10 02 2009
saifulazrul

Hehehe… Kalau buat macam tu, dah jimat banyak dah…

14 02 2009
Huda

Walid dia yang cuai sebenarnya..tak pastikan semuanya selamat sebelum tinggalkan bilik air tu..bil naik pun tak pa,just pengajaran buat walid dia.hehe..

Tinggalkan Jawapan

