Solat Jumaat & Bersalaman Dengan Agong

23 01 2009

Hmmm… Tadi saya menunaikan Solat Jumaat di Masjid Zubbair Ibnu Awwam, Taman Tenaga, Cheras. Kebetulan Seri Padukan Baginda Yang Dipertuan Agong, Sultan Mizan Zainal Abidin berkenan menunaikan Solat Jumaat di Masjid yang sama. Apa lagi, saya terus ambil kesempatan untuk bersama-sama ribuan jemaah yang lain bersalaman dengan Agong.

Ketika waktu World Congress on Information Technology ( WCIT 2008 ) di KLCC pada tahun lepas, saya tak sempat nak bersalaman dengan Agong walaupun saya yang jaga booth sewaktu Agong melawat Booth PPUKM. Cuma my Boss ja yang sempat salam dengan Agong ketika itu Dalam gambaq kecik sebelah, saya berbaju merah hati/putih terlindung dengan boss saya.. SPB Yang Dipertuan Agong Sebelum ni pun pernah bersolat Jumaat di Masjid Taman Tenaga yang ada saya tulis dalam diari versi lama saya sebelum ini. 

Yang seronoknya tadi tengok gelagat kanak-kanak yang bersolat Jumaat semua berebut-rebut dapatkan sampul duit raya dari Agong. Depa semua seronok dapat RM4 dalam sampul kuning. Tetapi yang paling menarik perhatian saya ialah gelagat dua kanak-kanak yang pada jangkaan saya berusia 9-10 tahun yang mencabar Polis Trafik agar bawak motor Trafik yang berkuasa tinggi tu. Selamba ja budak-budak tu. Hehehe… Polis trafik tu jeling semacam ja kat budak-budak tu.

Sebelum balik, saya tertarik kepada kereta peronda polis yang baru yang menggunakan kereta idaman saya Volvo S80! Bila lah saya nak dapat pakai Volvo S80…


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

