Lewat

23 01 2009

Kebelakangan ni, saya beberapa kali lewat ke pejabat. Hmmm… Semuanya gara-gara nak kena hantar Syasya ke Tadika dulu. Kalau dulu 7.45 gerak dari rumah, sebelum pukul 8 dah sampai pejabat dah. Rileks ja. Tapi kali ni bila Syasya dah masuk tadika, keadaan jadi kelam kabut. Walaupun keluar jam 7.30 pagi, tapi agak susah sebab Syasya nak main-main dulu sebelum masuk kelas. Adoi!

Ada sekali tu, dia nak jalan-jalan dulu dekat kedai-kedai dekat tadika dia baru dia nak masuk tadika. Yang tu waktu awal dulu. Sekarang ni dia nak naik motor duduk di belakang! Kalau dah besar saya benarkan tapi memandangkan usianya baru dua tahun lima bulan, lebih baik duduk di hadapan agar mudah saya kawal. Selalu sangat dia minta nak duduk belakang, nak pujuk dia satu hal yang mengambil masa.

Apa pun dia memang suka ke Tadika. Alhamdulillah… 

Cuma tadika dia mula jam 9 pagi. Dan tadika dibuka dalam jam 7.30 pagi. Kalau cikgu-cikgu dia lewat, maknanya sampailah saya lewat ke pejabat. Lewat ke pejabat pun selalunya still terkawal, sebab selalunya bawah  5 minit tapi rasa macam tak best.

Rasa macam nak kena awal lagi tapi Syasya satu ja masalahnya, nak bangun pagi agak liat. Kesian pulak nak gerak anak semuda itu awal-awal pada ketika dia perlukan tidur yang cukup. Jalan yang saya nampak ialah nak kena ajak dia tidur awal. Tapi masalahnya, saya dan isteri memang ada kerja yang perlu disiapkan sebelum tidur. Jadi kalau kami tak tidur lagi, dia pun sama lah kecuali di terlalu penat.

Apa pun, saya kena fikir jalan lain agar win win situation saya dan Syasya…


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

