Stay Back At Office

21 01 2009

Hmmm… Kalau kerja dalam bidang IT ni, stay back kat ofis adalah lumrah. Kalau sebelum berkahwin dulu, saya memang kerap stay back di ofis tetapi selepas kahwin timbul pula rasa bersalah terhadap anak dan isteri. Namun disebabkan tanggungjawab, ia harus dilakukan.

Sekarang dah pun masuk tengah malam. Saya masih lagi di pejabat bersama-sama rakan sepejabat untuk menyelesaikan tugasan yang diberi. Memang penat tetapi demi tugasan ia harus diselesaikan. Kebelakangan ni memang agak sibuk sikit. Tambah merisaukan ialah keadaan wife yang agak tidak stabil kerana alahan mengandung. Risau jugak bila terpaksa di pejabat dalam jangka masa yang agak lama.

Tak dapatlah nak tengok ulasan sahabat saya Abang Muring di ASTRO AWANI berkenaan upacara angkat sumpah Presiden Amerika ke-44. Setiap kali beliau dijemput ke udara, pastinya saya akan terima SMS dari beliau mengajak saya turut sama mengikutinya. Kalau saya lapang memang saya akan sama-sama menonton kerana saya banyak belajar dari beliau. Anda boleh membaca nukilan beliau di Paripurna, Anadiplosis, dan Ekoposial.

Oklah berbalik kepada Stay Back at Office

Alhamdulillah saya berjaya buat session management untuk projek saya. Cuma nanti banyak lagi yang perlu dipertingkatkan. 

Oklah, nak sambung kerja semula. 

p/s: Jealous pulak tengok orang yang lepas office hour boleh terus rileks. Hehehe… 


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

