Dua Hari Yang Penuh Dengan Cabaran

7 01 2009

Semalam (06 Jan 2009), saya perlu ke MDec di Cyberjaya untuk IHE Connectathon 2009. Ada testing dan briefing di sana. Macamana pun, memang group saya ke sana just untuk lihat senario yang ada dan input dari kumpulan lain.

Bermula jam 9.00 Pagi hingga petang saya berada di sana. Kebetulan saya perlu segera ke Paroi untuk menyaksikan game Kedah malam tu tetapi event tamat jam 5.30 petang. Adoi. Hujan lebat pulak tu!

Bila balik, saya terpaksa melalui traffic jam yang amat teruk untuk kembali ke Cheras. Saya terpaksa ambik Syasya dahulu sebelum ke HUKM untuk hantar server. Sampai di rumah jam 7.15 malam. Elok sampai masuk Maghrib, terus saya solat Maghrib dan selepas Solat Maghrib saya menanti Pa’an yang nak tumpang saya.

Jam 08.05 minit malam, saya baru melepasi Tol Sungai Besi. Terpaksa pecut. Hehehe… Tapi selaju-laju saya ada lagi yang lebih laju. Akhirnya saya sampai di Paroi kira-kira jam 8.40 malam dan terpaksa pula menempuh barisan yang panjang untuk membeli tiket dan mujurlah Hazwan ada untuk membantu.

Bagaimanapun, Kedah tewas 3-0. Sedihnya tetapi segalanya harus diterima dengan hati terbuka. Selepas bertemu coach dan pemain memberi semangat, saya dan rakan-rakan HKC bergerak ke RnR Seremban untuk menjamu sleera setelah Datuk Rahman dari Rahman Brothers menghadiahkan kami RM300 untuk mekan. Semua melantak. Hehehe…

Sampai di rumah dah jam 1.15 pagi.

Pagi-pagi lagi saya dah siapkan Syasya untuk ke Tadika. Syasya hari ni bila turun motor, nak berjalan pulak. Peliknya dia nak masuk ke kedai-kedai yang kosong dan masih tidak berpenghuni. Jam dah hampir jam 9.00 pagi. Terpaksalah melayan Syasya. Saya terpaksa kejan sebab nak hantar wife ke Putrajaya untuk interview jam 10 pagi. Adoi, Syasya pulak menangis dan tak mau masuk tadika. Lepas puas pujuk, Syasya beralah.

Kemudian terus pergi fotostat IC wife dan ambil kasut dari kawan wife sebelum terus pecut ke rumah. Sampai rumah dah jam 9.30. Waktu tu baru saya perasan, saya tertinggal IC di kedia Fotostat! Kena pecut pi kedai tu dulu sebelum pi Putrajaya.

Memang saya pecut sepecutnya kerana nak cepat (Jangan tiru macam saya). Tak tahulah ada speedtrap atau tidak. Tadi perasan ada satu. Janganlah sangkut. Hehehe… Elok sampai dan biarkan wife masuk tiba-tiba wife keluar sebab ada lagi sijil yang kena bawak.

Terus saya pecut ke Cheras kembali. Adoi memang kelam kabut jadinya. Dekat sejam jugaklah pergi balik sebab kena isi minyak dan top up touch and go sekali. Memang penuh dengan cabaran.

Akhirnya segalanya selesai selepas interview. Tetapi dua hari ni memang cukup memenatkan. Lepas tu ambik Syasya awal sikit dan kena dera pulak dengan Syasya! Memang mencabar!


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

