Kalah Lah Pulak

4 01 2009

Hmmm… Alhamdulillah saya dan wife serta anak selamat pergi dan pulang ke Alor Setar untuk menyaksikan Perlawanan Bolasepak Liga Super 2009 di mana Kedah telah tewas 1-4. Memang tidak disangka sebanyak itu!

Apa pun rumusan oleh Jurulatih Kedah setelah habis perlawanan di Restoran Mama, Jalan Sultanah menyimpulkan kekalahan tersebut adalah kesilapan sendiri. Saya cukup respek kepada Mr. Coach Azraai yang cukup gentlemen meminta maaf dan mengambil tanggungjawab atas kekalahan tersebut.

Sesuatu yang saya cukup kagum lagi ialah sikap positif beliau. Walaupun ada yang melihat ia sebagai sesuatu yang buruk tetapi beliau sentiasa positif. Mungkin itu antara yang diperturunkan oleh Arwah Dato’ Paduka Ahmad Basri Akil. Al-Fatihah (nanti saya akan tulis tentang kenangan saya bersama Arwah Dato’ Paduka Ahmad Basri Akil).

Coach Azraai jelas dapat tahu kekuatan dan kelemahan pasukan dan InsyaAllah saya yakin pasukan kedah akan kembali bangkit. Thanks coach atas kesudiaan bersama-sama peminat selepas perlawanan malam tadi dan thanks juga Kepada Castelo Perantau HKC yang sudi menaja jamuan malam tadi.

Apa pun sekali gagal bukan bererti gagal selamanya dan Kegagalan adalah guru yang paling ampuh berbanding kemenangan!


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

