Senario Tahun Baru 2009

2 01 2009

Senario pada malam tahun Baru 2009

Senario 1:

Ketika saya turun dari apartmen nak ke Sate Kajang, kelihatan beberapa remaja perempuan berpakaian ketat dan seksi dikelilingi sekumpulan lelaki yang bermotor.

Senario 2:

Ketika saya pulang dari Sate Kajang melalui Lebuhraya Grandsaga Batu 9 Cheras, saya terlihat sekumpulan gang motor lebih kurang 100 buah berkumpul di sebuah stesen minyak. Kebanyakkan berpasangan.

Itu adalah senario yang saya dapat perhatikan pada malam tahun baru 2009. Itu yang saya dapat lihat. Saya percaya, anda juga dapat melihat senario-senario lain yang lebih dahsyat lagi.

Hari ni 02 Januari 2009, anda boleh selak akhbar-akhbar tempatan dan sejak semalam lagi anda boleh tonton berita di media elektronik tentang betapa banyaknya kes Khalwat, Tangkap Basah, Pergaduhan, Rempit dan lain-lain jenayah pada malam tahun baru.

Apakah ini yang akan diulangi saban tahun. Ia tampak semakin serius dari setahun ke setahun dan adakah selepas ini ia akan menjadi lebih serius? Teringat pengalaman saya bertugas di Kaunter Jabatan Kecemasan pada dari 12 tengah malam 01 Januari 2008 sehingga jam 9 pagi 01 Januari 2008, kebanyakan kes yang dirujuk adalah kes pecah kepala akibat pergaduhan.

Nampaknya sambutan tahun baru sudah semakin tidak terkawal. Dalam menghadapi kemelesetan ekonomi dan pelbagai kedukaan saudara kita di Palestin, ramai yang memilih melupakannya.

Jika di negara kita bermandi percikan bunga api tetapi di  Palestin mereka dihujani tembakan peluru. Bukan salah untuk bersukaria namun setiap sesuatu harus ada batasan yang perlu dipatuhi. Apabila pergaulan bebas berleluasa, maka semakin banyak remaja yang akan rosak dan apabila semakin banyak remaja rosak masa depan negara akan terjejas kerana remaja hari ini adalah pemimpin pada masa depan.

Nampaknya semakin tahun kita semakin menyimpang!


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s




%d bloggers like this: