Selamat Menyambut Tahun Baru 2009

1 01 2009

Sudah menjadi lumrah apabila tiba detik tahun baru Masehi kita mula merancang pelbagai perkara dan merenung kembali apa yang telah berlaku. Walaupun sebagai seorang Muslim, seharusnya kita lebih melihat kepada tahun Hijrah yang lebih banyak faedah dan keadilannya tetapi arus dunia begitu kuat untuk ditempuh menyebabkan Tahun Masehi menjadi suatu ukuran yang diterima pakai semua.

Sempena kedatangan tahun 2009 ini, diharap kita dapat menerapkan semangat Hijrah yang baru kita sambut agar dapat membawa diri kita lebih hadapan dan lebih baik daripada masa lampau. Sesungguhnya masa merupakan sesuatu yang tidak dapat diputar semula. Jika kita terlepasnya alangkah ruginya diri kita hinggakan dalam Al-Quran ditekankan soal masa ini.

Justeru marilah kita sama-sama bertekad ke arah perubahan yang lebih baik dan bermakna buat diri kita di samping menginsafi diri kita sebagai khalifah di bumi Allah.

masa

Credit to iluvislam.com

Buat semua Pengunjung Diari saya, Saya ucapkan Selamat Menyambut Tahun 2009. Mudah-mudahan kita semua diberkati dan diredhaai Allah sentiasa, InsyaAllah.


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s




%d bloggers like this: