Aduhai Keretaku!

31 12 2008

Bersambung dari Entry Salah Sangka sebelum ni.

Bila habis urusan dengan JPJ, dapat call rupanya dari wife saya.

“Abang, kereta abang bocor, keluar air banyak ni. Macam mana ni?”
“Ha! Aik, macam mana boleh bocor?” 

“Mai la lekas tengok kat pondok pengawal ni”
“Semalam check Ok ja”

“sayang terlanggar divider kat Pondok Pengawal ni,” Kata wife saya dalam nada paling lembut.

“Adoi!” Dalam hati saya… Kena cepat pi sana. Nasib baik JPJ depan rumah ja, kalau tidak lagi kelam kabut. Terus saya berjalan dan membayangkan kereta saya dah kemek dan pecah sana sini.

Elok sahaja saya sampai, tengok kereta saya ok lagi. Nasib baik tak teruk, cuma tangki air wiper sahaja yang bocor. Nasib baik juga pengawal ni pandai bab kereta dan tolong check sama ada radiator saya turut bocor atau tidak. Alhamdulilah cuma tangki air wiper sahaja yang bocor.

Nak marah pun tak boleh, sebab wife saya baru dapat lesen. Nak kena bagi dia confident dan belajar biasakan diri dengan jalanraya. Last week memang silap saya sebab agak risau bila lihat cara pemanduan wife. Maklumlah baru dapat lesen minggu lepas. Silap saya jugak bila bertindak begitu sampai wife sedikit terasa. Lepas tu dah dua kali ke sekolah, saya dah rasa cukup confident.

Bila jadi macam ni saya tak boleh nak kata apa. Kena bagi peluang. Macam sahabat saya Sufri kata, “Kereta Waja tu besar, dia kecik. Jadi dia rasa macam kereta tu bawak dia. Kalau dia naik kancil, baru dia rasa dia bawak kereta sebab sesuai dengan dia.”

Memang benar apa yang Sufri ungkapkan. Apa pun lepas ni kena siap duit nak repair. Maybe 01 Januari 2009 akan dibuka dengan terbangnya duit kepada mekanik. Hehehe…

Sebelum tu, saya nak tayang keadaan kereta saya sewaktu raya tahun lepas. Saya eksiden masa tu… La ni dah ketuk dan ok dah…

keretaeksiden

Bila ada masa nanti saya akan cerita tentang eksiden ni.


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

