Batuk

16 12 2008

Rasanya dah 2 minggu saya batuk berterusan. Hmmm… Kalau dalam sehari dua ni tak pulih jugak, saya kena pi jumpa Doktor la. Selalunya kalau batuk saya memang jenis tak ambik ubat sebab dalam masa sua tiga hari akan lega sendiri. Konon konon ada immune la. Hehehe… Kali ni minggu pertama saya fikir ok lagi.

Tapi masuk minggu kedua, saya mula ambik ubat. Dah lepas berapa hari ambik ubat still tak lega-lega lagi lalu wife saya tegur cara saya ambik ubat salah. Saya selalu ambik ubat batuk dengan air suam. Wife saya kata terus ja minum ubat batuk tu tak perlu dengan air. Hasilnya agak memberangsangkan dan batuk tu dah makin berkurang.

Cuma bila waktu rehat tenghari saya ambik, bila saya masuk bekerja semula rasa mengantuk sangat. Kesan ubat batuk memang agak kuat. Hmmm… Moga-moga sembuh dalam masa terdekat ni. InsyaAllah…


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

