Kesabaran

15 12 2008

Hmmmm… Saya kadangkala terlalu inginkan cepat capai sesuatu hasil. Ini yang harus saya kawal. Contohnya macam bila buat coding, nak tengok hasil secepat mungkin dan nak siap cepat sedangkan ia memerlukan ketelitian sebelum dapat kita lihat hasilnya. Hehehe…

Selalu saya didik diri saya agar bersabar dulu dan tunggu hasilnya kemudian. Memang inilah yang harus dilakukan untuk capai kejayaan. Kejayaan bermula dari langkah pertama, kemudian kedua, ketiga dan seterusnya sampai ke destinasi tapi kadang kala dalam diri saya macam nak lompat terus ke destinasi untuk terus berjaya. Hehehe…

Saya just tulis ini untuk ingatkan diri saya, kalau nak berjaya ia bermula dari langkah pertama dan ia memerlukan kesabaran.

Doakan saya berjaya, InsyaAllah… Terima Kasih


Tindakan

Information

3 responses

15 12 2008
AJ

cikgu, kalau kita tak melangkah bleh tak? hehehe

15 12 2008
saifulazrul

Kalau tak melangkah, dok situ ja lah sampai bila-bila melainkan ada orang tolong bawak. Tapi dalam keadaan la ni, ada ka orang nak bawak kita? Depa pun nak bawakadiri depa pun payah. (Sila baca dengan bayangan berada dalam kelas falsafah. Hehehe…)

15 12 2008
AJ

saya tengah bc dengan intonasi yang memotivasikan diri..hehehe gurau2 saja cikgu

Tinggalkan Jawapan

