Training

12 12 2008

Hmmm… Ketika ini kakak dan abang ipar saya terpaksa bertungkus lumus menjaga anak bongsu mereka yang dimasukkan ke wad akibat jangkitan kuman. Jadi anak sulung dna kedua mereka tiada siapa yang dapat uruskan dan saya serta isteri volunteer untuk membantu. Sekurang-kurangnya Syasya taklah sunyi di rumah.

Ni tidak, kalau time cuti sekolah, Syasya dok kat rumah dengan isteri saya ja. Bila sahaja saya kuak pintu balik kerja, Syasya akan terus terpa memeluk saya sambil berkata, “Walid Balik”. Nampak sangat tahap keboringan dia. Kalau saya ajak jalan-jalan, dia dengan pantas terus ke muka pintu memakai kasut tanpa mengira sama ada dah pakai baju atau pun tidak. Hehehe…

Sekarang bila ada along dan angah, Syasya tak menunjukkan reaksi yang sama. Bila saya balik ja, dia dah tak sambut, leka bermain. huh! Tak aci ni. Hehehe…

Teringat sewaktu nak balik ke KL dari Sungai Bakap, wife saya dok pening kepala sebab semua buat kelaku sampai dia kata, “Penaing aih kepala!”

Lantas saya jawab, “TRAINING!”

“TRAINING, nanti bila anak banyak boleh handle semua ni. Hehehe…”, sambung saya lagi.

Bila dah sampai KL. Saya sedang kelam kabut pasang LCD TV Toshiba Regza 32′ yang baru saya beli, depa semua dok kelam kabut main hingga terganggu kosentrasi saya untuk proses instalasi LCD TV tersebut. Adoi. Bayangkan tengah nak pasang skru, tiba-tiba depa berlari dan hampir terjatuh ke atas TV tu! Ada sekali dok kayuh basikal laju laju macam nak rempuh TV tu waktu saya tengah pasang skru. Nasib baik sempat saya tepis. Adoi, memang dugaan.

“TRAINING!” Tegur wife saya sambil perli saya semula. Hehehe…

Hmmm… Memang la ni tengah testing ragam bila beranak ramai. Kena ingatkan bila nak kencing dll. Sekarang saya baru ada Syasya dah kelam kabut. Tahun depan dok plan nak tambah seorang lagi, memang eloklah Training ni. Hehehe…

Apa pun, teringat kembali zaman saya kecik-kecik dulu, ada yang nak kena angkatlah bila dah tidur dalam kereta, ada yang terkencing depan pintu tandas la dll. Kali ni saya merasainya dan perlu berlatih meski dihambat kesibukan tugas!


Tindakan

Information

One response

12 12 2008
AJ

tahniah cikgu memang baik..hehehe

Tinggalkan Jawapan

