Penat, Letih dan Sakit Badan

2 12 2008

Hmmm… Memang cukup penat tetapi enjoy dan puas. Alhamdulillah perjalanan yang cukup mencabar tetapi semuanya selamat. Saya sebenarnya ke Gunung Ledang pada Sabtu dan Ahad lepas untuk menghadiri family daya Jabatan saya. Pagi Sabtu saya dah kelam kabut berurusan dengan Pejabat pos untuk renew lesen L wife dan booking test di Sekolah Memandu. Patutnya pukul 10 bertolak, saya terpaksa bertolak jam 11.

Hmmm… Jalan nak masuk tol Sungai Besi agak sesak tetapi disebabkan saya gunakan kad Touch n Go, ia jadi lebih lancar. Saya mulanya ingat rakan-rakan konvoi dah lepas Tol Ayer Keroh tetapi rupanya saya yang sampai dulu di Gunung Ledang Resorts. Hmmm… Suasana memang ok tapi best lagi Kalumpang.

Sukaneka Family day memang menguji ketahanan fizikal. Memang sakit badan, nasib baik menang tarik tali. Hehehe… Dah berapa banyak kali dah menang tarik tali. Hehehe.. Tengok badan lah… Kemudian sempat mandi air terjun sekejap. 

Keesokannya, selepas check out saya terus ke Gemas. Saya tak berapa sure jalan biasa, terus masuk tol Tangkak dan keluar Tol Alor Gajah. Lagi jauh jadinya nak ke Gemas. Apa pun Alhamdulillah selamat sampai. Tahniah Aidah dan pasangan. Moga bahagia selamanya. Dah dua tahun lebih saya tak ke Gemas ke  rumah keluarga angkat saya. Sejak tahun 1999, ni kali keempat.

Bila perjalanan balik, ada kemalangan sebelum Tol Seremban Port Dickson. Rasanya 6 biji kereta terlibat dan memang cukup sesak sampaikan saya boleh tarik hand brake lagi. Nasib baik ada DVD, boleh lah rest sat. Kemudian singgah solat di RnR Seremban sebelum bertolak sampai rumah kira-kira jam 10 malam.

Aduh Letihnya… Esok kena kerja!


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

