Lewat

28 11 2008

Hmmm… Malam tadi terasa sakit belakang. Bila tidoq rasa macam tak selesa. Terjaga pulak waktu sebelum Subuh. Mandi dan kemudian solat Subuh dahulu. Selepas solat terus sambung tidoq. Kunci jam 7.15 pagi sebab hari ni tak cuti. Selalunya saya akan bertolak dalam jam 7.45 dari rumah dan biasanya akan sampai dalam jam 7.55-8.00 ke pejabat kecuali kalau ada apa-apa perkara kecil maybe akan terlewat dalam 2-3 minit. Contohnya kalau Lif lambat sangat.

Tadi, saya seperti biasa bertolak dalam 7.45 pagi, saya bawak motor pun rileks sahaja. Di lampu isyarat berhampiran Plaza Dwitasik tu, saya tersangkut. Macam biasa tunggu ja lah. Elok hijau ja terus saya pecut tapi nampak kon kon, mulanya ingat depa dah tak bagi staff di Plaza Dwitasik parking di situ tapi bila jengok lagi ke depan, rupanya jalan ditutup! Kena buat U-turn. Adoi!

Kena lalu jalan satu lagi. Memang dah diagak jalan agak sesak sebab satu laluan tu ja.  Saya lalu ikut jalan belakang Tasik Permaisuri barulah ternampak dari situ papan makluman Jalan ditutup sehingga 16 Jan 2009. Lama tu! Tinggal satu jalan ja la ni. Jalan lain ada tapi jauh.

Hmmm… Last sekali terlewat 15 minit ke pejabat. Sangkut kat Lampu Isyarat yang asyik merah ja. Adoi. Hmmm… Lepas ni kalau waktu hujan lebat, saya kena cari alternatif jalan untuk balik rumah dari Bandar Tun Razak sebab jalan yang boleh dilalui la ni selalunya tenggelam bila hujan lebat. Hmmm… Untuk tempoh dua bulan ni kena lah lalui lagi pun dengarnya nak buat lencongan jalan yang lebih selesa di situ…


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

