Selamat Hari Ulang Tahun Perkahwinan Ke-3

27 11 2008

Alhamdulillah, hari ini genap Tiga tahun pernikahan saya dan isteri tersayang.

Sepanjang tiga tahun ini, cukup banyak pengalaman yang saya tempuhi dan saya lalui bersama isteri dan kini kami sudah bertiga bersama Syasya Hana. Ada pahit ada manis, asam garam hidup berumahtangga dan Alhamdulillah ia dapat diatasi satu per satu. copy-of-pengantin

Di awal perkahwinan mungkin isteri saya agak terkejut dengan corak hidup di KL. Bayangkan dengan saya sibuk dengan kerja sampai keluar pagi jam 7 balik ke rumah jam 12 tengah malam kadang-kadang menjangkaui jam 3 atau 4 pagi. Isteri saya keseorangan di rumah. Saat yang paling hiba ialah sewaktu saya balik rumah ketika senja, saya lihat lampu rumah tertutup dan bila dibuka pintu terlihat wajah isteri saya menangis kesunyian di hujung jendela bersama sekuntum bunga mawar. Memang hati saya tersentuh tetapi saya tak mampu lari dari kesibukan tugas yang menggila waktu tu.

Saya rasa amat bersalah tetapi dalam masa yang sama saya cuba atasi beban kerja waktu itu. Tambah perit keadaan kewangan waktu itu pun tak begitu mengizinkan hingga saya tak berdaya membawa wife saya berjalan-jalan pada masa terluang. Memang cukup terkesan pada saya. Alhamdulillah isteri saya memahami dan dia sanggup berkorban sambil mengandungkan Syasya ketika itu.

Selepas kelahiran Syasya, dimensi baru terhasil. Ada penyeri hidup dan rezeki mula bertambah. Alhamdulillah dan hidup semakin ceria. Apatah lagi isteri saya mendapat tawaran KPLI-JQAF. Ketika ini cabaran semakin rumit kerana kesibukan belajar + kesibukan kerja saya memang cukup menghimpit. Alhamdulillah ia tetap dapat dilalui.

Setelah habis pengajian, barulah segalanya mula berjalan lancar. Alhamdulillah… Kini sasaran tahun depan sebelum ulangtahun keempat  ialah Syasya akan ada adik. Semuanya terpulang kepada rezeki yang Allah berikan. InsyaAllah…image008

Dalam berumahtangga pasti ada pasang surutnya. Kadang kala memang menguji kesabaran tetapi itulah yang harus kita tempuhi untuk menjaga mahligai yang telah dibina dari hancur berkecai. Alhamdulillah kini, segalanya semakin bersinar dan saya berdoa agar ia terus bergemerlapan. (Doakan saya dan keluarga ya! Thanks).

pb210448

Sayang, Selamat Hari Ulantahun Perkahwinan yang Ke-3. InsyaAllah abang akan usaha tingkatkan apa yang kurang dan perbaiki kelemahan yang ada. Abang sayang Sayang……………………………………………………….


Tindakan

Information

5 responses

27 11 2008
Sahrul

Hm…..Jadi Malu…

27 11 2008
myvito

romantik juga cikgu ni..hehehe..cayalah!!

2 12 2008
Rozeman

Salam ustad!! hehehe.. tahniah… dah 3 tahun.. alhamdulillah, semoga kekal hingga akhir hayat…

3 12 2008
mama khalis

very touching story….buleh tahan jugak romantik ustaz kita ni heheheheh alhamdulillah… cgrats and best wishes…. -kamil,malin,khalis-

3 12 2008
saifulazrul

Hmmm… Biasa ja tapi bila berumahtangga banyak asam garam yang harus ditempuh dan dapat dipelajari sebab setiap orang adalah berbeza.

Tinggalkan Jawapan

