Perbankan Internet

26 11 2008

Alhamdulillah saya baru sahaja selesai settlekan pendaftaran perbankan Internet untuk akaun di Affin Bank. Sebelum ni saya buka akaun Affin (Waktu tu Perwira Habib Bank) waktu saya join Askar Wataniah dulu. Kemudian sampailah ia tidak aktif dan tahun ni saya daftar semula dan waktu daftar semula tu, ada sedikit soal selidik yang depa bagi. Saya tulis saya perlukan perbankan Internet dan la ni Alhamdulillah dah ada dah.

Cuma kelemahan Affin Bank Internet Banking ni ialah kita kena tunggu 24 jam dulu selepas register di ATM baru boleh kita proceed ke First Time Log in. Apa pun dah settle.

Saya sememangnya ada banyak akaun bank (duit tak seberapa. Hehehe). Antaranya Maybank, CIMB, Muamalat, Tabung Haji, Affin Bank, BSN (2 akaun) dan Al-Rajhi. Yang saya dah guna Perbankan Internet ialah Maybank, CIMB, Affin Bank dan Al-Rajhi. Yang lain tu saya harap ada lah nanti terutamanya BSN yang agak sukar sebab tak ada mesin deposit Tunai. Setiap kali nak bank in duit kena beratoq lepas tu kena pi time office hour pulak. Sekurang-kurangnya kalau ada Mesin Deposit Tunai, senanglah sikit dan kalau ada perbankan Internet lagi bagus!

Apa pun di tempat saya akan ada tiga Bank bukak cawangan iaitu AmBank (Penting untuk urusan loan kereta dan HKC), BSN (Personal needs) dan CIMB (Personal Needs). Kalau bank tu dah ada Internet banking, senang. Saya harap bank yang masih belum berusaha ke arah itu.


Tindakan

Information

One response

29 11 2008
Gabriel Peters

Nama amma kama tama to khoi na dhama.

Tinggalkan Jawapan

