Parkir

16 11 2008

Semalam saya ke Pekan Sungai Besi untuk membeli Mesin Jahit kepada isteri saya. OKlah selepas telefon kedai Singer yang saya dapat nombor telefonnya dari website Singer, terus saya ke Pekan Sungai Besi. Sesampainya di sana, sudah kelihatan beberapa peniaga sibuk mengemaskan payung pasar malam mereka. Hmm… Hari Sabtu memang ada pasar malam di Sungai Besi.

Setelah menjumpai kedai yang dimaksudkan, saya pun parking di suatu sudut di tepi jalan. Saya tengok ramai yang parking begitu. Oklah, terus saya masuk ke kedai dan menyelidik barang yang dihajati. Kebetulan depan Kedai Singer tersebut terpampang papan kenyataan memaklumkan zon parkir berbayar DBKL.

“Alamak! Saya tak letakkan tiket parkir pun…”

Terus saya bertanya kepada Tuan Kedai, “DBKL tak kacau ke kalau parking tak letak tiket parking?”

“Tak… Benda Allah tu pun rosak (sambil menunjukkan kepada mesin tiket parkir). Orang masukkan duit tapi resit tak keluar, kadangkala langsung tak berfungsi. Jadi macamana?”

“Lega!” saya bersorak dalam hati. Hehehe…

Mesejnya DBKL kena prihatin hal ini. Kalau tak prihatin, saya pun tumpang gembira parkir free. Hehehe… 


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

