My First Digital Camera

22 10 2008

Assalamualaikum…

Sebelum ni, saya selalu tengok orang begitu asyik dengan kamera depa. Dari awai dulu sewaktu kamera biasa hingga ke zaman kamera digital. Saya tak pernah berpeluang memilikinya. Saya bukanlah orang yang rajin bergambar dan suka bergambar. Saya bukannya teruja sangat dengan kamera.

Tetapi wife saya cukup sukakan kamera dan selalu minta saya tangkap gambar pada waktu waktu tertentu sampaikan kena pinjam dari kawan-kawan atau saudara mara. Serba salah jadinya saya.

Balik raya hari tu, beraya di Kedah. Famili saya memang kalau hari raya, bergambar sefamili bukanlah satu kebiasaan. Biasalah orang susah. Hehehe… Dulu abah cuma ada kamera usang yang bila kami beli kodak bubh dan tangkap gambaq, gambaq rosak. Hehehe… Lepas tu Shaukhi yang beli digital kamera barulah bermula sikit minat kepada bidang fotografi ni.

Jadi, saya pun dah plan dengan wife dan Alhamdulillah kami dah pun memiliki sebuah kamera digital baru iaitu Olympus mju 1040. La ni tengah dok explore fungsi-fungsi yang ada. Yang tu saya tugaskan kepada wife saya yang cukup ciwi dengan kamera tu. Hehehe…

My First Digital Camera
My First Digital Camera

Kira ia masih baru lagi dalam pasaran. Keluar dari kilang 25 Ogos 2008 dan masuk pasaran Malaysia September 2008 dan saya beli pertengahan Oktober 2008. Buat masa ini, ia adalah kategori 10 Megapixel yang termurah dalam pasaran untuk kamera yang berjenama.


Tindakan

Information

Tinggalkan Jawapan

